D.O.M.A.

Aby bylo dobře pečovatelům i seniorům

DŮSTOJNOST

respektování potřeb klientů i zaměstnanců

OTEVŘENOST

k naslouchání, sdílení, změnám a růstu

MANAGEMENT

profesionální způsob řízení, podpora a leadership

ATMOSFÉRA

fungující komunikace a vztahy 

Důstojnost a otevřenost jsou základem fungující komunikace. Když se přidá kvalitní vedení – management, vzniká atmosféra, ve které jsou lidé spokojení a mohou vznikat úžasné věci.

Takové mají být sociálně-zdravotní služby (nejen) pro seniory.
Taková služby pomáháme rozvíjet. 

Pro koho to děláme →

Pro všechny, kteří jednou budou staří. Pro všechny, kteří chtějí stárnout důstojně. Pro všechny, kteří i ve stáří chtějí rozhodovat sami o sobě. Pro domovy seniorů, hospice, LDN, terénní pečovatelskou službu….pro jejich zaměstnance a klienty. 

Proč to děláme →

Na zdi jednoho amerického domova pro seniory je nápis:

Klienti nežijí u nás v práci, my pracujeme u nich doma.

Znáte někoho, kdo se těší na to, že bude stárnout v domově seniorů? My ne. Znáte někoho, kdo chce stárnout tam, kde se cítí doma? My ano. Přejeme si to všichni. Proč tedy nebudujeme takové služby?

A co mají Ti senioři rádi?

Tuhle otázku docela často dostáváme. Senioři ale nejsou homogenní skupina lidí. Je to jako ptát se na otázku, co mají rádi třeba čtyřicetiletí prodavači. Každý jsme jiný, máme jiné zvyky, rituály, potřeby. Ve stáří nemizí. Proč nebudujeme služby, které toto umí dostatečně respektovat? 

Kolik je v ČR lidí, kteří budou ochotní utírat staré, pokálené starce?

Věta, kterou pronesl český poslanec. Věta, která ukazuje, jak smýšlíme o profesi pečovatele a o našich seniorech. Jak můžeme očekávat kvalitní služby, když pečovatele vnímáme jako podřadné? 

Ve slavné knize Karla Kopřivy “Lidský vztah jako součást profese” jsou výsledky ankety, která pokládala otázku:

Jakou pečovatelku byste si pro sebe přáli?

Téměř 65 % odpovědělo, že vlídnou, více než 40 % pak uvedlo vlastnosti jako empatie, trpělivost a profesionalita. Jak takové pečovatele mít? Dát jim respekt, podporu a podmínky k jejich práci.

Podle výzkumu společnost Jobs.cz je nejvíce negativně ze strany zaměstnanců hodnoceno nedostatečné uznání (59 %), přemíra práce (58 %), odcizení a rutina (55 %). Finance jsou až na pátem místě. Ani v důvodech výpovědí nehrají peníze hlavní roli. Jednoznačně vede lepší a slušnější přístup. Co z toho vyplývá?

Peníze hrají roli, ale z místa, kde zaměstnanci cítí respekt, pro pár stovek neodejdou.

Takové prostředí pomáhá náš projekt vytvářet. Takové sociálně-zdravotní služby chceme pro sebe i své blízké.

Pracujeme s týmem v zařízení i s jeho vedením. Někdy je to otázka týdnů jindy měsíců. Společně a krok za krokem posilujeme ty nejdůležitjěší pilíře služby. Hledáme možnost ke zlepšení pro klienty i zaměstnance. Provázíme týmy změnou, pro kterou se sami rozhodnou. Věříme, že většina pečovatelů se pro svou práci rozhodla pro to, aby byla užitečná. Pomáháme jim si smysl jejich práce znovu připomenout.

Kontakt →

Projekt D.O.M.A. tvoříme na míru jednotlivým zařízením. Zajímá vás? Rádi se s Vámi setkáme.
Ozvěte se nám.

Kontaktujte nás

Telefon: +420 777 584 026
E-mail: simona@simonab.cz

Přidejte se k nám na sítích:

Provozovatel

SB-C, z.s.
Wuchterlova 362/11
160 00 Praha 6
IČO 075 43 654

Share This