Peníze. To bude pravděpodobně první odpověď většiny neziskových organizací. Peněz je hodně a lidé je na dobro rádi dávají, jen si o ně neziskovky někdy špatně říkají.

Typická situace – organizace, která dělá skvělou a smysluplnou práci, má spokojené klienty, kterým opravdu pomáhá a má i fajn tým zaměstnanců, kteří jsou přesvědčení o smyslu své práce, která je navíc baví. Všichni až po uši ponoření do svých projektů. Ponoření tak moc, že kromě nic moc nevnímají okolní svět. Navíc na to není čas. Spousta administrativy s granty, neustále kolísající rozpočty, nové nápady a neustálý poklus. Samostatná pozice fundraisera neexistuje, spíš jí někdo dělá tak trochu proto, že na něj nějak zbyla. Cíl je jasný, sehnat co nejvíc peněz. U takového zadání neziskovka často končí a věnuje spoustu energie tomu, že shání kdekoliv a cokoliv.

Máme nápad. Co kdybyste se na chviličku zastavili? Protože jedině, když se zastavíte, můžete se pak pořádně rozběhnout. A my vám s tím pomůžeme.

Už patnáct let se věnujeme managementu sociálních služeb a neziskových organizací a poslední dva roky pod hlavičkou naší organizace Management pro neziskovky. Odškolili a odpřednášeli jsme stovky hodin, ale hlavní problémy, které řeší každá neziskovka, jsou pořád jen tři:

LIDÉ, PENÍZE, KOMUNIKACE

A právě na tato témata pro vás pořádáme workshopy. Když se na nich ptáme, kolik z účastníků by si přálo více peněz na svoje projekty, přihlásí se všichni. Když se ptáme, kolik má zpracovaný profesionální fundraisingový plán, nepřihlásí se skoro nikdo. Stejně jako na otázku, kdo má opravdu jasno v tom, odkud a kam směřuje. Víte, kde přesně chcete být se svým projektem za dva roky? A víte jak se tam dostanete? Téma strategického plánování je tématem, které spoustu projektů děsí. Přitom strategický plán může být dokumentem na dvě strany. Podstatné je, že vnáší do vaší práce systém. A ten je kamenem úrazu velké většiny projektů. Místo zaměření se na profesionální management se organizace zaměřují na bezmyšlenkovité shánění peněz. Je to jako nabírat vodu cedníkem. Strašně se nadřete a výsledek minimální.

Ať už si vyberete workshop Spokojený leader, Úspěšný fundraising nebo PR a komunikace pokaždé odejdete s funkčním návodem na to, jak systém vytvořit. A co víc, rovnou na workshopu si ho začnete tvořit a to přesně na míru vaší situaci. A my vám s tím pomůžeme. Stejně jako jsme s tím pomohli účastníkům předchozích workshopů, kteří o nich řekli:

„Postupoval jsem podle návodu z kurzu a získali jsme nového partnera a 130.000 korun.“

„Moc děkuji za úžasné semináře, právě jsem uzavřeli opravdu propracovanou spolupráci s jednou firmou. Žádný milodar, ale opravdové partnerství.“

Myslíte, že úspěch přišel hned? Nepřišel. Přišel ve chvíli, kdy si oba účastníci uvědomili, že aby uspěli u partnerů, musí si nejprve pořádně uklidit.

Vždy a všude platí, že kdo chce zapalovat, musí hořet. Těžko můžete hořet, když jste zavaleni každodenními problémy a nevíte, kam dřív skočit. Dáme vám jednu radu. Rozhodně jako první neskákejte po fundraisingu, ten vaše problémy nevyřeší. Zkuste se zastavit, abyste se později mohli lehce rozběhnout.

Nenaučíme vás shánět do zítra milion, nedostaneme vás do televize, ale naučíme vás krok za krokem plánovat způsob, jak pracovat, aby se dařilo vám, vašim projektům i vaší organizaci.

Share This