To, že fundraising není o penězích, už víte. O tom, jak souvisí s tím, jak komunikujete a jaký jste leader, se za chvíli dozvíte.

Většina neziskovek žije v domnění, že kdyby měly na účtu více peněz, vše bude fungovat. Není to většinou pravda.

Než se do fundraisingu pustíte, musíte mít naprosto jasno v tom, co a proč děláte a umět to prodat. Bez toho se vám může stát, že místo peněz dostanete kachny.

Na našem workshopu o fundraisingu byla paní, která měla dlouhodobou spolupráci s jednou firmou. Oboustranně se měli rádi, komunikace byla příjemná, jen se neziskovce nedařilo získat od firmy peníze. Podpora, kterou dostávali, totiž byla v podobě plastových kachniček do vany, které firma používala jako reklamní předmět. Paní byla za první hračky pro děti, kterým se organizace věnuje, ráda, ale při třetí várce začala mít pocit, že by bylo fajn spolupráci někam posunout a získat od firmy i peníze. Během workshopu jsme rozklíčovali, že se jí to nedaří z několika důvodů:

NÍZKÉ SEBEVĚDOMÍ

Neziskovky velmi často udělají tu chybu, že kývnou na jakoukoliv nabídku podpory jen proto, že se obávají odmítnout a naštvat tak dárce. Jenže když něco chcete, musíte si o to říct. A to je první důvod, proč fundraising tak úzce souvisí s komunikací a schopností být leader. Jedině sebevědomý a přesvědčený leader zvládne přesvědčit druhé.

ŠPATNÉ POČTY

Pokud vím, že potřebuji 100.000 korun, nikdy nemohu kývnout na alternativu v podobě stovky plastových kačenek. Ve chvíli, kdy takovou nabídku dostanu, musím mít v ruce fundraisingový plán a argumenty, proč jsou kachny bezva, ale proč i přesto potřebuji 100.000. A jsme opět u leadera a komunikace jako základních esencí fundraisingu. Dárci vám dají peníze na cokoliv, když je umíte přesvědčit. Abyste uměli přesvědčit, musíte být sami přesvědčení.

NESMYSLNÁ KOMUNIKACE

Kdybyste někomu dali sto plastových kachniček a v mailu měli fotku smějících se dětí, které si s nimi hrají, asi byste měli pocit, že jste udělali fakt dobrou věc. Když byste dostali fotku dětí a k tomu profesionálního prezentaci spojenou s žádostí o finanční podporu, tušili byste, že neziskovce kachny nestačí. Ano, tušíte správně – leader a komunikace i tady hrají roli.

Už vidíte, že fundraising není samostatná disciplína?

Fundraising je tak úspěšný, jak dobrý je leader organizace, jak jasná je její strategie a jak dobře jí umí komunikovat.

Právě proto se zaměřujeme na workshopy na tato tři témata. Učíme jen to, co nám samotným funguje, učíme v souvislostech a učíme tak, abyste s tím zítra mohli začít.

PŘIHLASTE SE NA NĚKTERÝ Z KURZŮ JEŠTĚ DNES

ÚSPĚŠNÝ FUNDRAISING

Pro všechny, kteří chtějí víc peněz na své projekty.

SPOKOJENÝ LEADER

Pomůžeme vám najít vnitřní sebejistotu, jasnou vizi o směřování organizace a schopnost motivovat své lidi k jejímu naplňování.

SROZUMITELNÁ KOMUNIKACE

Pro všechny, kteří chtějí, aby se o jejich organizaci mluvilo.

Share This